Der kan stadig opleves problemer med at e-mail havner i spam. Her er en beskrivelse af hvad der kan gøres.
Modtagere som har deres mail hos et Microsoft ejet firma, som f.eks. Hotmail, kan opleve problemer med, at masseudsendelser fra Conventus i visse tilfælde havner i Spam.

Mange Hotmail/Windows Live/Outlook.com e-mail konti har et meget strengt spamfiltre der gør at næsten alle mails der ikke kommer direkte fra kontakter kommer i deres spam mappe. Denne indstilling hedder Speciel og kan findes under indstillinger -> Filtre og rapportering for brugerens Hotmail/Windows Live/Outlook.com konto.

Microsoft henviser til:

TIP!: Vi anbefaler, at du med jævne mellemrum gennemser meddelelser i mappen Uønsket mail for at finde evt. legitime meddelelser, der fejlagtigt er klassificeret som uønsket mail. Hvis du finder en meddelelse, som ikke er uønsket, skal du trække den tilbage til Indbakken eller til en anden mappe. Du kan også markere elementet som ikke uønsket mail ved at gøre følgende:

  • Klik på Hjem > Uønsket mail > Ikke uønsket maiL.

Der kan læses mere om problemer her:
https://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx